ZASADY REKRUTACJI UCZNIÓW
DO ZESPOŁU SZKÓŁ TECHNICZNYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
w ŻAGANIU
NA ROK SZKOLNY 2024/2025
1. Na podstawie:
- rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 listopada 2022 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów;
- rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz 493 z póź. Zm);
- zarządzenie nr 21/2023 Lubuskiego Kuratora Oświaty dnia 31 stycznia 2022r. w sprawie w sprawie wykazu zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, które mogą być wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej oraz miejsc uznanych za wysokie w tych zawodach, uwzględnianych w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2023/2024;
- zarządzenie nr 29/2023 Lubuskiego Kuratora Oświaty dnia 6 kwietnia 2023r. zmieniające zaradzenie w sprawie wykazu zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, które mogą być wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej oraz miejsc uznanych za wysokie w tych zawodach, uwzględnianych w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2023/2024
- zarządzenie nr 11/2024 Lubuskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2024 w sprawie ustalenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i uzupełniającego na rok szkolny 2024/2025
- art. 162 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2019 r. poz. 1148, 1078, 1287, 1680 i 1681);
- w art. 134 ust. 2 pkt 1–4, art. 135 ust. 4 pkt 1 i 2, art. 137 ust. 6, art. 138 ust. 4, art. 139 ust. 2 pkt 2 i 3, art. 140 ust. 3 pkt 1 i 3–5, art. 143 ust. 3 i art. 157 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe;
- art. 95 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 22 listopada 2018 r. o zmianie ustawy – Prawo oświatowe;
ustala się Regulamin Rekrutacji dla uczniów szkół podstawowych na rok szkolny 2024/2025.
2. Rekrutację do szkoły przeprowadza Szkolna Komisja Rekrutacyjna powoływana przez Dyrektora Szkoły.
- Od decyzji szkolnej komisji rekrutacyjnej przysługuje uzasadnione odwołanie do Dyrektora Szkoły.
- W postępowaniu rekrutacyjnym obowiązuje przestrzeganie zasady poufności (zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 1982 r. o ochronie tajemnicy państwowej i służbowej z późniejszymi zmianami, ustawą z dnia 6 grudnia 2013r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r o ochronie danych osobowych Dz. U. z 2018 r. poz.1000).
3.
- Do Liceum, Technikum, Branżowej szkoły I stopnia przyjmowani są absolwenci szkoły podstawowej. Natomiast do Branżowej szkoły II stopnia przyjmowani są absolwenci branżowej szkoły I stopnia w zawodzie sprzedawca.
- ZSTiO w Żaganiu prowadzi nabór do szkół dla młodzieży w systemie rekrutacji papierowej.
4. Składanie dokumentów
- Kandydaci do szkoły składają w sekretariacie w formie papierowej.
- Wniosek o przyjęcie do szkoły, DO ODDZIAŁU PRZYGOTOWANIA WOJSKOWEGO kandydat składa w dniach od 15 maja do 29 maja 2024 r. do godziny 15.00 w szkole.
2a. Przeprowadzenie prób sprawności fizycznej odbywa się w dniach 6 czerwca 2024r.
2b. Podanie do wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej – do 18 czerwca 2024r.
3. Wniosek o przyjęcie do szkoły, kandydat składa w dniach od 15 maja do 21 czerwca 2024r. do godziny 15.00 w szkole.
4. Kandydat do szkoły ponadpodstawowej, do której wcześniej złożył wniosek o przyjęcie, dołącza w terminie od 21 czerwca do 5 lipca 2024 r. następujące dokumenty:
- świadectwo ukończenia szkoły,
- zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty.
- kandydaci do klasy wielozawodowej Branżowej Szkoły I Stopnia (BSI), zobowiązani są dostarczyć do szkoły zaświadczenie od pracodawcy o możliwości przyjęcia do pracy w celu nauki zawodu od dnia 1 września 2024 r.
- kandydaci do oddziału przygotowania wojskowego dostarczają orzeczenie o lekarza pierwszego kontaktu o bardzo dobrym stanie zdrowia
5. Warunki przyjęcia do klasy pierwszej
- Kandydat, ubiegający się o przyjęcie do klasy pierwszej, może otrzymać w postępowaniu rekrutacyjnym maksymalnie 200 punktów.
- Punkty przyznawane są w następujący sposób:
- Punkty za oceny na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej nalicza się z
*języka polskiego, *języka obcego, *matematyki, *jednego z niżej wymienionych przedmiotów:LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE:
- klasa językowa – drugi języki obcy,
- klasa wojskowa – wychowanie fizyczne,
TECHNIKUM:
- technikum logistyczne – geografia,
- technikum logistyczne / wojskowe – wychowanie fizyczne,
- technikum logistyczne / policyjne- wychowanie fizyczne,
BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA:
- klasa wielozawodowa – zajęcia techniczne.
BRANŻOWA SZKOŁA II STOPNIA:
- technikum handlowe – geografia/ podstawy przedsiębiorczości,
3.
- Laureaci i finaliści ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych oraz laureaci konkursów o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej z jednego przedmiotu, przyjmowani są do wybranej szkoły ponadpodstawowej niezależnie od kryteriów ustalonych w postępowaniu rekrutacyjnym.
- Kandydatom do szkół ponadpodstawowych, zwolnionym z egzaminu ósmoklasisty, liczbę punktów oblicza się na podstawie świadectwa ukończenia szkoły podstawowej zgodnie z § 8.1 rozporządzenia MEN z dnia 21 sierpnia 2019 r.
6. Wymagane dokumenty: do podania do szkoły ponadpodstawowej należy dołączyć:
- W przypadku kandydatów z wadami słuchu, wzroku, narządów ruchu i innymi schorzeniami orzeczenie kwalifikacyjne publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
- Zaświadczenie/zaświadczenia o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty konkursów, o których mowa w § 8.
- Dwie fotografie legitymacyjne.
- Oświadczenie – wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych i wizerunku przez ZSTiO w Żaganiu w celach związanych z organizacją i funkcjonowaniem szkoły.
- deklarację udziału lub rezygnacji w lekcjach religii/etyki (do pobrania w sekretariacie).
- deklarację rezygnacji z WDŻ.
- deklarację wyboru przedmiotu realizowanego na poziomie rozszerzonym.
7. Harmonogram rekrutacji
- Rekrutację przeprowadza się w następujących terminach:
- do 10 maja 2024 r. – podanie do publicznej wiadomości przez dyrektora szkoły, terminu przeprowadzenia prób sprawności (dla kandydatów do oddziału przygotowania wojskowego)
- od 15 maja do 29 maja 2024 r. do godz. 15.00 – złożenie wniosku o przyjęcie do oddziału przygotowania wojskowego wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym
- 6 czerwca 2024 – przeprowadzenie prób sprawności fizycznej dla kandydatów do oddziału przygotowania wojskowego
- do 18 czerwca 2024 – podanie do wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, do oddziału przygotowania wojskowego, którzy uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej
- od 15 maja do 21 czerwca 2024 r. do godz. 15.00 – złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym,
- od 21 czerwca do 5 lipca 2024 r. do godz. 15.00 – dostarczenie do szkoły świadectwa ukończenia szkoły oraz zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty,
- do 11 lipca 2024 r. – podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych,
- od 12 do 16 lipca 2024 r. do godz. 15.00 – potwierdzenie woli podjęcia nauki w szkole poprzez dostarczenie:
- a) oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginału zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty, o ile wcześniej nie zostały złożone,
- b) w przypadku kandydatów do szkoły branżowej II stopnia – zaświadczenie o zawodzie nauczanym w szkole branżowej I stopnia, którego zakres odpowiada pierwszej kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie nauczanym w branżowej szkole II stopnia, do której kandydat ubiega się o przyjęcie,
- 17 lipca 2024 r. do godz. 14.00 – podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i listy kandydatów nieprzyjętych,
- d0 17 lipca 2024 r. – poinformowanie Lubuskiego Kuratora Oświaty o liczbie wolnych miejsc w szkole po zakończonym terminie postępowania rekrutacyjnego.
8. Pozostałe zasady nieuregulowane niniejszym regulaminem określają obowiązujące przepisy prawa oświatowego.
I Oceny ze świadectwa ukończenia szkoły podstawowej: | ||
z języka polskiego, matematyki i dwóch wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych: | maksymalnie 72 punkty | |
celująca | 18 punktów | |
bardzo dobra | 17 punktów | |
dobra | 14 punktów | |
dostateczna | 8 punktów | |
dopuszczająca | 2 punkty | |
II Świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem | 7 punktów | |
III Wyniki egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki: | ||
egzamin ósmoklasisty | maksymalnie 100 punktów | |
wynik przedstawiony w procentach z:
|
wynik mnoży się przez 0,35 | |
wynik przedstawiony w procentach z:
|
wynik mnoży się przez 0,3 |
IV Szczególne osiągnięcia udokumentowane na świadectwie: | Maksymalnie 18 punktów |
finalista konkursu przedmiotowego, | 10 punktów |
laureat konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego, | 7 punktów |
finalista konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego, | 5 punktów |
finalista minimum dwóch konkursów przedmiotowych wojewódzkich, | 10 punktów |
laureat minimum dwóch konkursów tematycznych lub interdyscyplinarnych wojewódzkich, | 7 punktów |
finalista minimum dwóch konkursów tematycznych lub interdyscyplinarnych wojewódzkich, | 5 punktów |
finalista konkursu przedmiotowego wojewódzkiego, | 7 punktów |
laureat konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego wojewódzkiego, | 5 punktów |
finalista konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego wojewódzkiego. | 3 punkty |
uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione powyżej, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu: | |
międzynarodowym, | 4 punkty |
krajowym, | 3 punkty |
wojewódzkim, | 2 punkty |
powiatowym. | 1 punkt |